Friday 8 July 2011

Aku terajar dan diajar

Kalau korang gi sini tak payah la naek kete baik naek public transport sebab parking kat sini mahal cam lahanat. Ada ke patut leh kene RM20 dari 7 pagi - 5 petang

Korang tau x ape die KPWKM? Klu yang perempuan tu boleh la malu sebab tak tahu benda ni. Ni la agensi kerajaan yang membela nasib wanita- wanita di Malaysia ini.
Tidak lain tidak bukan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Sekarang baru tau ea..

Klu korang nak tau kat kl ni ada banyak lagi agensi-agensi kerajaan yang bertapak di ibu kota yang haruk piruk ni. Ingatkan semua dah bungkus g putrajaya, rupa-rupanya bukan la. Salah satunye kementerian ini la. Terletak di tengah -tengah ibu kota di wisma sime darby kat jalan raja laut.

2 hari staf company kami berkampung di wisma ini untuk mengajar penjawat awam kat kementerian ini cara-cara pengendalian Microsoft Excel 2007.Ceh, macam aku ni reti sangat je Microsoft Excel...padahal 2 kali 5 gak..haha

Aku suke pengalaman kali ini. Dyorg hormat aku...Dyorang ingat aku pandai sangat ke Excel ni. Tak de pun. So klu pengajar kat depan tu mengajar, aku kene fokus lebih dan pahamkan apa yang die ajar kat depan tu. Then baru la aku tunjuk-tunjuk pandai tentang apa yang die ajar.

Paling bengang bile ada anak murid tanya soalan bukan-bukan yang aku tak tau. Jadi apa yang aku cakap balik kat dyorg "Nanti saya tanya mastermind dulu soalan ini". Padahal tak tanye pun...wat derk je. Nanti dyorg lupe la soalan tu. Jadi aku la selamat.

Part yang best skali....bab makan. Memang class tambah lgi sedap. JAdi setiap kali time nak makan aku lah orang pertama tiba di meja makan walaupun tak perlu berebut dan beratur cam anak murid.

Yang aku pelik kt sini, name je kementerian pembangunan wanita, masyarakat dan keluarga tapi penjawat awam ade je lalaki. Aku ingat semua perempuan je. Rupenya salah ler.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...