Monday 25 July 2011

Cash Deposit Machine

Hari ni kerja aku banyak dihabiskan kat bank...Bank apa tak perlu lah tahu nak amik tau. Mane-mane tempat kat Malaysia ni  pun ada bank. Dan aku conform korang pun pernah mengalami apa yang aku alami. 

Apa yang aku alami? Korang tahu tak machine cash deposit. Ala mesin yang selalu telan duit kite tu. Mesin tu umpama tempat korang nak simpan duit la atau transfer kat orang lain. Dulu semua kat kaunter je tapi sekarang dah advance tak yah beratur tunggu berpuluh-puluh nombor lagi. Mesti korang ada pengalaman mengunakannye.Senang je kan..tapi ramai di antara kite menyirap naik hangin bile?
  • Beratur lama - kate je dah maju tapi stil kene beratur lama tunggu turn kita lagi-lagi bile kat bank tu cume ada satu je machine cash deposit. Pergh memang menyirap lagi bile orang kat depan kite lama sangat macam nak masuk duit RM 1 juta kat dalam mesin tu. Banyak sangat duit die nak transfer kat orang lain termasuk nak bayar hutang.

  • Duit tak boleh masuk dalam mesin - ni selalu berlaku kat aku. Ada masa sekali masuk je mesin tu dah boleh terima. Tapi ada gak dekat beratus kali mesin tu tak nak terima duit kite. Ingat ape kite buat duit palsu ke? Bile berlaku  ni macam nak tendang mesin tu je tapi tak boleh ada pak guard memerhatikan kite.

4 comments:

Mohd Hazwan said...

bab duit tak boleht terima tu dah selalu sangat kena..walaupun kadang-kadang tengok duit kita tu ok je tapi still tak boleh terima jugak..

Mohammed Faizal said...

tol2...cilake punye mesin...baik beratur kat kaunter, letk la banyak mane pun conform kerani tu amik semuanye

IMANSHAH said...

jom simpan duit bawah bantal

Mohammed Faizal said...

selamat ke? ok la aku cube

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...