Thursday 7 July 2011

Tak perasaan dah bulan Syabaan

Betol ke dah bulan Syabban? Ye la tak kan tak tau kot
Homaigot, baju raye belom beli lagi....Apa lah aku ni....puase tahun lepas tak terganti lagi ada ati plak nak pepare raye untuk tahun ni.
Name je orang Islam tapi sekadari Islam di IC je. Sebagai seorang muslim kita semua perlulah mengambil kelebihan bulan Syaaban ini untuk maanfaat diri dan bekalan untuk hari akhirat kelak.

Selepas bulan Syaaban, bulan apa? Cuba teka??? Tak kan bulan Ogos mestilah bulan Ramadhan. Dengar je Ramadhan ramai di antara kite mengeluh termasuk yang tukang type ini. Haha...pelik la orang sekarang bulan yang penuh mulia pun ada juga yang mengeluh dan ambil kesempatan. Mengeluh apa? Nak tahu? Tanya lah diri sendiri. Malas nak terangkan. Nanti dok tambah dosa je.

Kat sini, aku ada kemukakan kelebihan bulan Syaaban. Cuba-cuba lah kita semua ambil iktibar dan kesempatan ini untuk memperbaiki kelemahan diri. Dan kite juga kene ingat Syaaban ini merupakan latihan diri untuk berpuasa sebelum Ramadhan menjelang tiba bukan dok seronok nak raye je ok.
Aku plan nak test puase bulan Syabaan ni...boleh ke xboleh..kalau xboleh tengah hari teguk air je la....xpe kan klu kite test puase setengah hari dulu???

Semestinya En setan akan sedih time ramadhan ni nanti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...