Saturday, 23 July 2011

Tahniah Malaysia

Ikhsan En Goggle

Puas aku menjerit-jerit kat umah sorang-sorang tengok bola. Terlompat-lompat sampai jari kene kipas...owoh sakit gile. Korang bayangkan naik bengkak jari kene bilah kipas. Tapi tak pe aku puas. Walaupun kecundang dek serangan ganas singa.

Aku bangga dengan jaringan gol di tempat lawan bukan satu tapi tiga. Banyak tu. Takpe wwalaupun kalah kepada singa tapi aku yakin harimau akan bangkit 28 Julai ni membaham singa betina. Jadi singa cuma membawa 2 gol tambahan di Bukit Jalil.

Walaupun singa mendapat 5 jaringan gol. Tapi aku tak pandang pun gol tersebut sebab bukan rakyat tempatan yang mewakili Singapura menjaringkan gol. Series aku cakap pemain Malaysia lebih baik daripada pemain tempatan Singapura.

Sepatutnye mereka yang menyokong singa berasa malu sebab tiada wakil dari pemain tempatan yang menjaringkan gol. Yeah Malaysia walaupun 3 gol semua anak jati Malaysia yang menjaringkan gol. Tapi rata-rata penonton kecewa dengan sikap deference Malaysia yang seolah-olah terlelap ketika bermain.

Ayuh Malaysia bangkit menewaskan Singapura pada 28 Julai ni di Bukit Jalil. Mari kita dari seluruh pelusuk pekan di Malaysia sama-sama menyokong kelab gegasi tempatan yang mula menampakkan kesungguhan.
Malaysia Boleh...kita semua boleh. Terbaik.

5 comments:

aiman fanboy k-pop said...

eeerrrmm..betul tuh.......sekurang2nyta kita kalah bermaruah kan?????harap2 harimau malaya dapar berbuat sesuatu....

Mohammed Faizal said...

ye aiman...ye burung pun harap harimau dapat melakukan sesuatu nanti di Bukit Jalil

Tukang Karut said...

aku terasa macam nak ke bukit jalil khamis ni...

Mohammed Faizal said...

kalau nak senang amik darah...kene la rajin wat exercise baru la darah senang keluar.Biar nampak saluran darah yang warna kehijauan tu

Mohammed Faizal said...

adoi....salah komen lak...haha. Datang la biar jem kat bukit jalil tu tak kesah ni bukan bersih pun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...