Friday 8 July 2011

TerBERSIH siries 2.0


Bersih 2.0 esok jam 2 petang



Cite ni ikhlas dari hati....Sebelum ni memang aku sokong Bersih 2.0 diadakan...Tapi setelah aku pikir baik dan buruk aku senaraikan terdapat banyak keburukan dari kebaikan...Padahal pada awalnye cuma nak buat dalam keadaan aman dan damai...namun korang dapat bayangkan tak bile pihak polis ambiil tindakan sembur pemedih mata...Tak kan lagi korang nak berdemonstrasi secara aman.

Seriously aku katakan, memang niat Bersih aku sokong, tapi kalau dah macam ini, memang orang yang duduk kl ni merana sebenarnya.Orang yang kak kl yang tanggung, korang tak pikir ke macam mane dengan orang yang keje esok atau yang sekolah esk...Mesti terganggu bukan perancangan aktiviti dyorang.

Tadi ada seorang makcik bercerita kat aku tentang kesukaran beliau esok. Mak cik tu kene keje esok, ari-ari keje naek train g tempat keje. Memang tak de transport laen lagi. Dikhabarkan esok memang train tergendala atau tidak berenti di sesetengah lokasi. Kan tengok dah menyusahkan orang ramai.

Lagi- lagi kat mak cik tu, dy bukannye orang yang senang bahkan lagi terpaksa menyara kehidupan anak-anak yang masih bersekolah lagi. Memang pendapatan setiap hari cukup untuk menyara keluarga untuk hari tu sahaja. Ibarat kais pagi makan pagi kais petang makan petang la.

Kesian aku tengok mak cik tu, esok tak tau lla macam mana die esok. Klu dy tak kerja memang tak ada pendapatan laen la mak cik tu. Aku harap esok mak cik tu ambil lah kesempatan demonstrasi esok untuk berniaga air mineral RM 1.00 kat tepi-tepi jalan. Conform boleh kaye mak cik tu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...