Sunday, 24 July 2011

The Dog Whisperer

Ikhsan En Goggle
Korang pernah tengok tak cerita ni...Cecuba la tengok best kot. Kisah mengenai Cesar Milan seorang pemulihara dan penjinak anjing yang terkenal kat  Los Angles Selatan. Beliau ada pusat pemuliharaan anjing Dog Psychology Centre. Orang ramai sering gunakan khidmat beliau untuk jinakkan dan dispinkan anjing.

Walaupun anjing tapi aku suke dengan sikap dan cara beliau menjinakkan anjing tapi beliau bukan anjing ea. Cume guru die je anjing. Daripada anjing yang ganas nak membunuh boleh jadi jinak macam seekor  kucing. Nasib baik benda haram, kalau tidak memang aku dah bela anjing. Teringat kisah aku kene kejar anjing baru-baru ni.

Takpe lupakan je la anjing, aku simpan hasrat nak simpan kucing, silap simpan kucing matilah kan. Bela kucing  pun jadi lah macam cik Eomma ni. Sampaikan blog pun dok cerita pasal kucing. 

Cume aku je nama blog burung tapi takde pun entry pasal burung. Pegang burung pun tak penah. haha.Mampukah aku nak bela kucing? Tu persolan buat aku. Aku takut kucing tu terbiar tanpa kasih sayang. Ari tu  bile kucing jalanan kencing kat selipar jepun aku pun aku dah sepak terajang, eh mane ada gurau je ea.

Rumah aku takde kucing tapi jiran aku ada bela kucing. Hebat semua kucing die sampaikan berak mutah darah depan beranda dapur rumah.  Abis kene maki semua kucing jiran sebelah.

6 comments:

muhamadsufian89 said...

aku takot dgn kucing. haha

Mohammed Faizal said...

adoi....tak de apa pun...ko kene cuba jinak-jinak dengan kucing nanti ko pun ssuka gak...

pandangkedepan said...

aku suka kucing tp jgn bg dekat ngan aku la..ehehe...:P

Mohammed Faizal said...

ye boleh...nanti aku bele kucing jemput la ke umah aku main dengan kucing

Macam_Betul said...

waaa, kucing ngan burung tak boleh hidup bersama tu..hehe

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

bagus dia ni !

sayangi lah haiwan krn dia jg makhluk tuhan ...

excelllence!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...