Tuesday 19 July 2011

Renang satu kelebihan

 Ikhlas dari Goggle

Entry kali ni series aku cakap tak de kaitan dengan aku., cuma ada kaitan dengan korang yang tak pandai berenang. Actually  aku baru je pandai berenang tapi tak pro la bro...nak kene selalu practice  baru boleh jadi profesional. Tapi seriously aku cakap korang kene cuba berenang bagi yang tak pandai. Sangat best dan menyeronokkan. Mana yang dah pandai tu nanti boleh kite berlumba sape berenang paling laju. Conform kalau korang cuba memang nak renang lagi dengan pelbagai gaya termasuk kuak lentang. 

Bukan susah pun...First sekali korang kene buang segala sikap kejantanan takut kepada air. Hello kite bukan kambing ea. Kalau takut sangat kat air tu korang boleh kawan dengan kambing. Same je perangai....sorry sorry aku gurau je.

Renang ni memang satu kelebihan...cuba korang bayangkan tetiba la banjir besar berlaku, so korang macam mane...tak kan nak menjerit je mintak tolong....kalau korang memang pandai berenang so korang pulak boleh tolong orang laen...

Kalau korang nak tahu, kite ni memang boleh berenang dan menyelam....semua ada pengalaman. Tak tahu bile? Mase kite dalam kandungan ibu lagi...lama kite berendam or menyelam dalam air. Jadi bayi yang baru dilahirkan masih lagi mempunyai sifat ketelusan kepada air. Kalau korang tak percaya cube test....campakkan anak korang  yang baru berusia beberapa bulan...kalau korang cuba kat anak korang yang dah berusia 5 tahun...conform die menjerit minta tolong.


Sekarang pun dah femes kaedah ibu bersalin dalam air. Kalau tk percaya boleh baca ni Sihat Selalu, Seri Kasih dan Utusan. Tengok dah dapat informasi berguna. Bagus gak blog aku ni...hehe


Jadi jangan lepaskan peluang melahirkan anak di dalam air..Tapi korang jangan buat time banjir...bahaya, air banjir sangat kotor, nanti boleh terkena jangkitan kuman..lepas korang dah dapat anak jangan lupa untuk ajar anak korang renang dan menyelam. Aku pun nanti nak ajar anak aku berenang.


Ikhlas dari Goggle




    

2 comments:

syiela said...

erk x brani la nak mencuba :)

Mohammed Faizal said...

syiela: serius kene cuba...kalau tak cuba memang tak pandai...kalau dah pandai memang nak renang je.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...