Tuesday, 23 August 2011

Terasa kenaikan

Terasa kenaikan harga...huh (mengeluh sekejap). Dalam hati merungut " beli barang sikit ni je dah dekat RM50". Duit sekarang dah macam air...laju je...padahal bukan beli barang keinginan tapi keperluan...nak tak nak memang kene beli. Korang rase macam tu tak?


Ni lagi-lagi nak raya., hambik kau, semua persiapan raya dah mencecah ke kos yang paling tinggi dalam sejarah hidup korang. Cube korang cek balik, raya tahun ni la kita bedepan dengan kenaikan harga barangan yang paling tinggi. Taun lepas boleh lega lagi...tapi tahun ni dah paras hidung, tercunggap-cunggap. Tak cukup beb.


Aku yakin ramai yang tengah runsing memikirkan tentang persiapan raya lagi-lagi yang dah berkeluarga dan dah beranak pinak..budak-budak kalau raya memang heppi semacam je..nak itu ini semua baru. Yang kesian kat mak bapak la terpaksa melayan karenah anak-anak.




11 comments:

ZWAN SABRI said...

taw xpa.. duit lani dah makin kecik nilai dia.. smalam aku shopping taya beli 2 helai baju n satu seluar jean yang langsung x berjenama, dah cecah RM200++.. HUHU


MySuaraBlog: Contest Aku Berpuisi : 31 Ogos Datang Lagi

cik pha said...

macam biase bila tiba tang raya duit pun ala2 suam kuku jer..nk beli itu dan ini

syrupmasin said...

naseb aku memahami mak dgn abah aku..ececec :P

Shahbri said...

oleh itu marilah kita berjimat cermat... hehe

ShErA said...

shera tengah fikir lepas raya nak balik u dah.. banyak duit lagi nak guna...

nas said...

datang dari laman blogger uitm shah alam!
hehehee
tempalte ko gune ni macam template 1st time aku berblog 1 tahun lalu
hehehee
tau xpe.. makin lama makin banyak harga naik..isk3

asTaNa iMpiaN said...

duit skrg abis cm air yg berlalu kn...huhu..

tak taw ape jd utk next 5 years nnt...cara terbaik, jimat je la sllu.. =)

http://audiidamerczzz.blogspot.com/

follow me ;)

Hunnym Syot 美智子 said...

taw tak pew.. zaman sekrang nak showpink kene bawak rm100 keatas!!..

http://irsyanim.blogspot.com/2011/08/editing-header-for-natasya.html

Anif Abdullah| AA said...

btui..betui.. macam air terjun kan?haha

Ash Burn said...

u have a awesome blog! done follow ur blog.follow me at kekbatikcoklat.blogspot.com . thanks! :)

Ash Burn said...

u have a awesome blog! done follow ur blog.follow me at kekbatikcoklat.blogspot.com . thanks! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...