Thursday, 11 August 2011

Khamis yang Spontan

Semakin di kejar dunia, seolah-olah dunia semakin jauh. Kita berlari dan berlari untuk mengejarnya, seperti fatamorgana yang membayangi sang musafir di padang pasir. Itulah nikmat dunia yang Tuhan ciptakan untuk menguji keampuhan iman manusia.



Ingatlah pesan daripada Lukman Hakim

"Hai anakku..janganlah engkau condong kepada urusan dunia dan hatimu selalu disusahkan oleh dunia saja kerana engkau diciptakan Allah bukanlah untuk dunia sahaja.

Sesungguhnya tiada makhluk yang lebih hina daripada orang yang terpedaya dengan dunianya."


~Lukman Hahim~

12 comments:

aiman said...

baik.. terima kasih atas perkongsian.. hehe.. (skema ayat)..

yusuf Laili said...

Salam;
Sebenarnya bkn dunia atau hujungnya yg kita harus tapi..penciptanya,

ZWAN SABRI said...

manusia tak akan puas dengan apa yang dia ada.. so, lumrahlah klaw manusia selalu kejar dan kejar dunia nii.. HUHU


MySuaraBlog: Kurangkan Makan Nasi

hyz said...

kena pandailah.... dunia2 gak.. akhirat jgn sesekali dilupakan.... ye tak?

cik kiwi's said...

burung. spontaneos thursday ni camne plk?

irah-aku.ummi said...

kena seimbang antra dunia dan akhirat tu..

Wilayah Sepet Kuku said...

terima kasih...

puas berlari didunia penghujungnya akhirat kelak..

MG said...

inshaAllah..

Aku Afzal said...

hehe bila aku datang sini kan..aku rasa macam baca buku budak2 sekolah tau.hehe gaya bahasa ko tak menahan.haha :D

# terima kasih dengan entry ilmu hari ini :)

aiNa yaZiD said...

dunia hanya sementara..akhirat juga tempat yang kekal abadi..thanks for sharing..=)

fatynadia said...

Makin kejar makin jauh hendaknya. Yang ada dikendongan jangan diabaikan. nanti keciciran, makan yang dikejar pun tak dapat, kan,

Hurun Akita @ Ciktika said...

sy cuma blh kata...terima kasih..& i follow u..nk shout x dpt..xtau nape :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...