Monday, 15 August 2011

Tak malu ke

Sape yang terkena harus jadikan entry kali ini sebagai iktibar...sepanjang 15 hari berpuasa di bulan Ramadhan, dah bape kali korang ponteng puasa atau cuti khas? Aku? Of course la penuh + berjaya puasa penuh setakat ni tanpa sakit sengugut atau muntah darah lagi. Korang pulak? Jeng2x...Tak kesah la dah berapa kali kan, tu korang punye pasal la kan, pandai-pandai la nanti nak ganti balik atau bayar fidyah...


Namun yang aku kesah sekarang adalah kenape mereka ini makan secara terbuka di khalayak DBP ramai..Bukan sekali tapi dah banyak kali aku nampak dengan mata  kasar ini. Setiap hari keluar dari rumah mencari rezeki untuk berbuka, aku nampak la mahluk-mahluk ini makan dan minum secara terbuka..


Aku pun naik pelik, muka nampak macam melayu tapi tak kan kristian pulak kan? Daripada artis, pak guard, model, buruh pembinaan semua dua kali lima je. Selambe je minum dan teguk air di bulan Ramadhan. Tergugat jugak iman aku tengok mereka ni... Paling tak boleh bla sekali, mereka buat muka tak bersalah langsung.


15 comments:

Sfarlina said...

tidak belajar adap sopan kot.. kalau di indonesia, baik yang memakai tudung, slumber jeeee makan dikhalayak ramai.. siap makan kat cafe lg :D

Aku Afzal said...

ko jmpa kat kwsn opis ko?mak aih takde orang buat report ke?hmm teruk betul bila perangai tu mengalahkan budak2.tu sebab tak tau iman letak mana :( mengucap panjang aku

Azham Vosovic said...

ni golongan terlebih berani n x tau malu... sorok2 lah sikit, utk elakkan fitnah...

ZWAN SABRI said...

tula pasai.. klaw ye pown x posa, sorok2 sudahla kan.. x yahla nk tunjok lat satu dunia dengan bangganya yang diri tu x posa.. hormatla sikit bulan yang mulia ni kann.. HUHU

MySuaraBlog: Penyakit Makan Benda Pelik

laskar pelangi said...

dasyatnya mereka..apa punya manusia ah camtu.tak menghormati bulan Ramadhan langsung...

Edy Fee said...

kalau jumpe org mcm tu....baling je ngan batu! tak pon najis

pandangkedepan said...

mungkin kita memerlukan van jenazah lebih bnyak...:P

gnesop.com said...

semoga dorang mendapat hidayah.. amin

a loqman said...

singgah hinggap sini

ZouL said...

hahaha..gastrik kot..haha

amir aizat said...

sedihkan tgk org camtu,huhu sabor jer lar.

buyat(bebola tomato) said...

buruh pembinaan letih sangat agaknye. haha

syrupmasin said...

dy kene gestrik kot :D

Bob Merley said...

gua tergoda tgk sepupu gua yg berusia 3 tahun makan di siang hari. teguhkan imanku!!!

Sarah Mohd Saleh said...

kanak2 tadika pon makan cover2.;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...