Friday, 19 August 2011

Insiden Jumaat

Aduh...jumaat ni terjadi lagi. Terjadi ape? Seliper kene rembat kat masjid atau air wuduk terpercik basah baju. Haha....semua salah. Ala korang yang lelaki mesti tau punye. Yang perempuan pun agak-agaknye tau gak kot. Aku rase korang pun buat gak mase dengar kuthbah, betul tak?

Ape terjadi? Hipotesisnye adalah semakin lame duduk bersila menunggu solat jumaat, semakin sayup-sayup bunyi suara pak khatib membaca khutbah jumaat. Mesti korang dah agak ape die kan.  Conform la tertidur dengan tak sengaja di dalam masjid. Ha, perkara ni la terjadi kat aku selalunye time solat jumaat. Aku tengok kiri tengok kanan semua dah terlentuk-lentuk menghayati alunan mimpi. Akku pun terjangkit la virus yang merosakkan pahala di jumaat hari. 


Lebih memalukan jika pak bilal dah qamat nak solat jumaat korang tak bangun lagi. Memang nak kene lepuk dengan jemaah masjid ataupun bapak korang sendiri. Dah cukup, lepas ni time solat jumaat aku kene tampal soletip kat mata ni tak payah bagi tutup lagi mase dengar khutbah jumaat ni. 

 Rembat dari En Goggle


 

20 comments:

hyz said...

hahahha... tengahhari kalo tgh panas terik tu mmg buat mengantuk... len kali p amek air semayang lagik... bg segar...

Syakir Rahman said...

ikut sunnah nabi...tidur skjap sbelum bersiap2 nk ke masjid...

mr_right said...

hahaha. itu perkara biasa. time2 tu la jugak mata ni nak ngantuk kann., heheh

btw, jemput join segmen mr right ye(:
http://hafizilmi.blogspot.com/2011/08/segmen-kibarkan-jalur-gemilang-di-blog.html

AIEN NOT ALIEN said...

kalau dah terlena apa boleh buat...sedut oksigen banyak2...hihi..

Akue Achik said...

mlm2 time terawih pun bole ttido.. Zzzzz

Queen F said...

sebelum pegi semayang, time mandi tu guna sabun yang tahan mengantuk tu.. sabun apa lah? aqua? aqura? den pon tak ingat namo apo aih.. hehe :D

syrupmasin said...

haha..aku mase sekolah dulu selalu tertido..naseb skrg dah ta de..err..ke sbb aku lmbt dtg tuh ta tido :P

Cik tikah said...

bukan memang selalu macam tuh ke? bukan solat jumaat jer. solat terawih pun sama. hehe..

cik pha said...

hahha tertido tu dah biasa y berlaku hehe laen kali letak pensil kat mata baru puas hati ahha

Siti Aziz said...

hahaha...sebijik perangai dengan adik siti...keh3

amir aizat said...

tidur tengahhari jer,hehe

Aku Afzal said...

alang2 nak tdo bawak bantal selimut terus.hahaha :D

*aku pon tdo,tapi tdo2 ayam je :)

Rain said...

kang pas ;etak soletip, bulu mata tertaggal, xleh tido terus .. hah naya.

xtido2 siang mlm

ShErA said...

salam kenal...

selalu jugak dgr citer adik lelaki shera pasal tertido ni... die pun pernah gak tertido... hehe

iza said...

Assalam...
Biasa la, kalau bab2 agama ni, selalu terkena celak iblis...

iefa ujang said...

ahaha...standard ar 2 kan...

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

panas tengah hari membuatkan mata semakin mengicil dan kroohh . hehe

:)

anamizu said...

aiseh ciannye smpai tertido..hehe
err tp time pns2 mmg mate jd ngntok :P

kepap;DD said...

pakai mancis tahan mata! :P

Luqeem™ said...

guna minyakcap kapak je..hehe

moga kita memperolehi malam yg pnuh barakah tu..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...