Thursday, 25 August 2011

Khamis yang Ringkas

Ape guna menjadi seorang lelaki kacak, jika membaca Al-Quran pun merangkak-rangkak
Apae guna menjadi perempuan cantik, jika pukul 12 tengah hari tak celik-celik
Ape gua umur besar panjang, jika Fardu Ain Asas pun lintang pukang
Ape guna Allah memberi hidayah, jika nak solat pun sikit punya payah
Ape guna jadi manusia, jika umur Allah bagi kita sia-siakan
Ape guna harta melimpah, jika nak hulur kepada yang memerlukan pun susah
Apa guna pangkat besar, kubur dah dekat pun masih tak sedar
Sumber: Oh! Islam

15 comments:

afzalsukasuki said...

ape guna kereta besar, kalau zakat pon tak keluar.. :)

jehanfrhin said...

very nice.. sebagai renungan bersama =)

yusuflaili said...

Salam;
apa guna hidup kalau tak sembahyang.

BisMi Aishah said...

renung2 bersama di pagi khmis ;D

ZWAN SABRI said...

dush! dush! berdas das kena kat muka aku... HUHU


MySuaraBlog: Larangan Untuk Pengantin Perempuan

RinsyaRyc said...

^^

nulhazwany abdul malik said...

suka baca ni :)

ezzu said...

entry yg bgus...sharing is caring..hehehe...btol tu..xde guna jika muka jer lawa tp hati kotor..hehehe

aiman fanboy k-pop said...

wahhh...bukan main dia berkata2..suka baca...nice...100 markah untuk burung...^^

faizulkhairi said...

renung2 kan..selamt beramal =)

ashikin said...

jom berbuka...yeay!!!

Elie Lily said...

muhasabah diri! :)

Anif Abdullah| AA said...

macam pernah bc kat facebook la.. hehe

ShErA said...

nice.. thanks for sharing... sama2 la kita muhasabah diri... :)

syrupmasin said...

wah2..bagus2 burung nih :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...