Thursday, 18 August 2011

Ruginya Ramadhan ni

    Rugi dibiarkan Ramadan berlalu tanpa amal.

    Rugi dibiarkan masa berlalu tanpa amal.

    Kalau malas solat sunat 20 rakaat, boleh solat sunat 8 rakaat.

    Kalau malas solat sunat, boleh buka dan baca alQuran.

    Kalau malas buka alQuran, boleh baca ayat alQuran yang telah dihafal.

    Kalau malas baca alQuran, boleh istighfar (minta ampun) ucapkan astagfirullah, astagfirullah, astagfirullah ..

    Kalau malas istighfar, boleh zikir baca sebut.. la ila ha il lallah.. la ila ha il lallah.. la ila ha il lallah..

    Kalau malas zikir sebut, tak payah sebut, baca dalam hati.. la ila ha il lallah.. la ila ha il lallah.. la ila ha il lallah..

    Kalau malas zikir panjang dalam hati.. la ila ha il lallah.. pendekkan sedikit, zikir dalam hati.. ALLAH, ALLAH, ALLAH ..

    Rugi dibiarkan masa berlalu tanpa amal.

    Rugi dibiarkan Ramadan berlalu tanpa amal. [H]

    sumber : Oh!Islam (https://www.facebook.com/ohislam)

      18 comments:

      Edy Fee said...

      sentap ayat bro..jom beramal!

      aiman fanboy k-pop said...

      tak lama lagi puasa dah nak habis...beramallah sebanyak2nya....rebut peluang malm lailatul qadar!

      Azham Vosovic said...

      heheh, klau nak buat pahala mcm2 cara ada kan?

      Cik Mimie said...

      sangat2 rugi kalau biar ramadhan berlalu kosong je tanpa ade pengisian..

      Niessaa said...

      betol3.. sementara ade mase, banyak2 kan beramal kan.. na dapat amal senang je, terpulang pada org je na atau tanak.. :)

      Aida Omar said...

      Islam tidak menyusahkan..kalau semua nya malas tak tahu la nk kata ape erk cik faizal..hehe. mmg rugi siapa mensia2 kan bulan yg mulia nie..

      bagus entry nie..terima kasih :)

      Cik FaRiZaM said...

      so ...moh le kite ramai ramai ke masjid buat terawih n tadarus...alhamdulillah.....follow blog i balik..k

      ::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

      beramal lah selagi ade masa :)

      eita said...

      masa dah tak banyak dah.....guna je lah peluang yang tinggal sikit ni untuk beramal....
      insya allah...moga2 masih lagi ada waktu untuk kita...

      Akue Achik said...

      insyaALLAH..

      myhatiku said...

      rugi kan..same2 lah kite mengelakkn kerugian..insyaAllah :)

      Ummi_Rosalicious said...

      salam :)
      nice tazkirah~
      kalau tak dapat nak khatam satu Al-quran pun, baca yassin dah cukup..tak panjang mana pun...

      AzreenAnis said...

      erk.......insap...:)

      Aku Afzal said...

      kalau dah malas tahap gaban..ikatkan je kat tiang letrik sebagaimana setan2 n jin diikat :D ekekekek

      emy zulaiha said...

      mari sama-sama bnyak kan amalan kite ramadhan nie =) salam ramadhan.

      amir aizat said...

      semoga istiqomah dalam amalan,insyaAllah

      syrupmasin said...

      betol2..betape rugi nye :)

      MaiEsaRra aRe Lee said...

      bet0l2 .. tp sentap ati mak br0 .. hhuhu .. tp mmg bet0l p0n .. s0w aku b0le renung2 kan ni .. tanx der..

      LinkWithin

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...