Thursday, 1 September 2011

Khamis yang Ringkas

Raya-raya ni ramai gak yang ingin melangsungkan perkahwinan (mentang-mentang cuti keje
lame). Kepada yang nak melangsungkan perkahwinan tu selamat pengantin baru 






“Aku terima nikahnya dgn si pulanah binti si pulan dengan mas kahwinnya RM..”

Itu adalah tersurat. Apa yg tersirat? Yg tersirat ialah,

“Aku tanggung dosa-dosa si pulanah dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya tanggung, & aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku” [Q]



Sumber: Oh! Islam

9 comments:

Edy Fee said...

tanggung sndiri je dosa pahala ni

Bell said...

betull..lelaki lebih banyak tanggungjawab apabila bergelar suami...:)

~Nana 귀여운~ said...

uih dasyat nyer yang tersirat..kesian orang lelaki kan..huhuhuhu..sabar je lah.

yusuflaili said...

Salam;
tu..la kalau nak berbini kena betul2 dah bersedia dari semua segi..besar tanggungannya bukan sekadar nafkah zahir dan batin..dosa dan pahala kena ambil tahu.

khairul said...

sy folo 565

IMANSHAH said...

ayoo belum ready bro

Azham Vosovic said...

omaigod, x jadi lah nak kawen buat masa terdekat ni.... huhuhu

syrupmasin said...

ohh ye ke mcm tuh tersiratnye..errr

.::: mr IQ :::. said...

ringkas penuh makna..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...