Friday 13 July 2012

Mission untuk mencari kerja

Untung la sape yang dah ada kerja tetap...kadang-kadang pikir kerja tanpa academic qualification sama payahnye dengan ada academic qualification tetapi tiada pengalaman..orang tetua selalu cakap; bukan susah nak susah, bukan senang nak senang...


Kalau nak hidup senang, bukan saje berdoa 24 jam minta pertolongan Allah ibarat menanti hujan duit dan makanan...tetapi perlulah berusaha mengunakan 4 kerat tulang tangan kaki membanting tenaga untuk sesuap nasi...ayat aku ni skema semacam je kan...

Jadi nak cerita sikit pasal riwayat hidup ni untuk tatapan anak cucu dan juga para blogger...minggu ni ada la dekat 3 company yang menjemput aku ke interview...tapi company cap ayam la kat jb ni...tak leh bagi tau name company...tak pasal2 tak dapat kerja pulak aku ni.

First time interview...confident semacam je, interviewer pun pelik tengok aku bersemangat waja yang tinggi untuk bekerja...bagus la kan

??
Seco

nd interview aku plak kene bantai dengan engineer di company B...tak boleh bla...
yang paling tak tahan ''awak ni ape yang tau, semua tak boleh'' tapi nasib baik dengan nada lembut tapi sindiran sinis... aku pun senyum tersipu malu,..haha


Dalam hati aku, memang la dah tentu aku ni baru abis belajar, conform la fresh macam ikan baru jual kat pasar semua fresh...takde experience...cerewet tol la engineer ni...tak boleh kutuk banyak-bbanyak nanti aku gak nak jadi kuli bawahan die kan...

Harap-harap ada la cmpany minat nak masuk meminang aku ni...banyak gak aku try jobstreet, jobmalaysia, mudah, email company sendiri...aku rase ada la dekat 200 application yang dah aku antr...tapi silapnye, aku kurang update pasal application aku tu, tu la pasal aku diam dieorg lagi diam...

4 comments:

Unknown said...

insyaallah orang yang selalu usaha akan dapat hasilnya... semoga dapat keje cepat2..

yusuflaili(Goku) said...

sabar jelah..nanti adalah rezeki awak !!.

Unknown said...

Alhamdulillah da abes belajar! boleh mula kerja hehehehe....pastu kahwin....

Adam Haiqal said...

gudluck di luar sane..saya pun dah ,mula risau bila fikirkan peluang pekerjaan yg sgt sengit sekarang! huhhh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...