Saturday 14 July 2012

Berhenti sementara

Tinggal seminggu lagi bagi umat Islam utuk menyambut bulan yang dirahmati allah Ahlan Wasahalan Ramadan Al Mubarak. Bulan yang penuh baraqah dan keberkatan untuk hamba-hamba-Nya.


Macam ayat penceramah jemputan ayat aku kali ni...bile lagi kan nak tunjuk yang ktia ni soleh lagi berilmu agama...lepas ni nak tanye ape-ape pasal agama jangan segan silu inbox je bukan kat aku tapi kat FB Ustaz Azhar Idrus. 

Ape yang kene berenti sementara ni??? Melantak 24 jam dah tentu, tak pasal-pasal kene penampar 10 pak imam masjid tengok korang mengkedarah durian di tengah hari. Bagi aku plak, aku kene stop berenang meredah swiming pool untuk sebulan ni bagi meningkatkan amal ibadah yang tak berapa nak cukup ni...mane boleh bersuka ria senang sebab nanti batal puasa...

Bagi seseorang yang ketagih renang macam aku ni dah tentulah payah sikit nak urgent stop tetiba kan...takut nanti aku terlupa masa puasa tak pasal-pasal terjun kat kolah air rumah...harap-harap dijauhkan...nauzubilah.

Lepas ramadhan ni, nak target 1km ++ berenang henti-henti...selama ni nak berenang 1km pun semput nak abiskan sampai semua jenis kuak aku dah buat termasuk kuak  anjing, kuak kupu-kupu, kuak terlentang dan macam-macam lagi,..

Ok la korang nanti ada masa jom turun kat kolam renang UTM Skudai..tu je yang dekat dengan rumah aku ni. Tapi mahal sikit la RM5 bagi student. Kalau orang luar macam RM7 je sebab penah dengar ada orang tak puas ati bayar mahal kat sini...ok cukup tak boleh cite lelebih...nanti kene saman pulak

Untuk renang ni aku ada target, ala-ala angan mat jenin kononnye nak amik bronse medal certificate baru boleh belagak dengan korang semua...haha gurau je...saje je nak jadi life guard biar semua awek terkesima tengok abang kacak jadi life guard.

Kalau long term planning plak, aku nak bukak swimming lesson class kat jaybee ni... macam kurang sikit la penghayatan orang Melayu dengan renang ni..padahal renang ni sunah Nabi Muhammad. Aku nak hire abang-abang kacak dan awek-awek cun jadi employee setia kat aku bagi attaraction for customer...pandai tak aku planning.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...