Sunday, 15 July 2012

Drama melayu

Bile bukak tv....mesti drama melayu kat tv 24 jam dari 6 pagi ke 6 pagi esoknye..tak abis-abis.Nasib baik la aku bukan peminat drama-drama melayu kat tv tu....Kalau tak, memang melekat la depan tv 24 jam...semua kerja termasuk solat tah ke mane...



Agak-agak la untung besar ke director drama melayu ni sampaikan nak lewat-lewatkan solat...lagi-lagi kalau time maghrib tu, lagi tak boleh bla dari pukul 7 malam ke 8 malam...maghrib katekan la pukul 7;15 agak-agak la pukul bape nak solat maghrib kan...

Bak pepatah dulu kala tepuk dada tanya iman masing-masing. Adakah cukup beriman kita dengan keEsaan Allah ataupun beriman dengan drama melayu di kaca tv..

Lagi satu trend orang melayu kita, terlampau taksub dengan drama melayu sampaikan sanggup menamakan bayi yang dikandungkan dengan nama lelaki kacak dan wanita cantik yang melakonkan watak di drama melayu. Paling tak boleh bla skali, ade ke patut namakan anak dengan Ana Lulu...tak sanggup panggil...

Ape pun nasihat aku jangan la taksub sangat dengan drama melayu kat tv tu sampaikan anak dan laki terabai kat rumah dan yang paling penting jangan tangguhkan solat kerana drama melayu...
Nasib baik la kat dalam kereta jarang-jarang orang pasang tv, kalau tidak maunye terbabas terbalik eksiden...ishhh...

3 comments:

Iefa Ujang said...

benda tu trletak pda diri kita sendiri . solat 2 , nak dgn xnak je . . . so , pilih :)

Azham Vsvc said...

nasib baik tak layan drama Melayu....sbb bosan jalan ceritanya kadang2 hehehehheehe

Edy Fee said...

hahahha aku mmg tak buat la..tak fanatik lgsung.eheh tak layan sgt tv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...