Saturday, 31 March 2012

Tidak seperti dulu lagi

Entry kali ni yang aku cuba nak sampaikan
agak touching sikit
pasal sahabat di sekililing kita
....

Macam aku sendiri pun kadang-kadang
ada juga konflik dengan kawan,
tetapi selalu kita tak dapat trace 
apa puncanya
....

Selalu ianya berkaitan dengan salah paham 
yang kecil je.
Jadi, bagi nak menyelesaikan masalah
dengan kawan, 
kenalah bawak berbincang.
Jangan nak pendamkan,
nanti kita sendiri yang rasa tertekan
....
Sahabat yang baik bukan bermaksud 
memuji keupayaan dan kebolehan kita
tetapi
sanggup menegur dan membetulkan
kesilapan kita
....

Sebagai contoh,
A ada seorang kawan B yang 
dah lama berkawan dalam 3 tahun yang lalu
tiba-tiba si B menjauhkan diri
daripada A
...

Dapat bayangkan tak
macam mana perasaan A,
sebelum ni kawan punya la baik,
tetiba jadi begini
tak pelik ke si A ni bila
lihat si B tidak seperti dulu.



6 comments:

Edy Fee said...

aku rasa pon aku ade mslh mcm ni/.letey la

♥AieN ChoiN♥ said...

pernah berlaku kt diri sy sendiri..tp nk wat cmner..mase tu lah kite baru tau, mane itu kawan, mane itu lawan..so, lepas niy, kena lebih berhati2 memilih kawan..(~___^)..

! Arjunakirana ! said...

itu laaa... walau pun pendek je entry nie.. tapi maksud dia mendalam, aku tahu perasaan ko bro, tapi ape kan daya dia nak suruh kita cari sendiri ape masalah yg kita buat, kekadang kita tak tahu.. tapiii tak pe laaa yang penting kita cakap kat dia, sekiranya kita ada masalah tolong maafkan dari hujung rambut hingga hujung kaki. mudah2an kita seperti dalu heheh sekian. :D

alif ismail said...

salam ziarah...

terima kasih sudi singgah..

alhamdulillah stakat ni kawan-kawan alif semua baik senang untuk minta tolong... apepun, pandai2lah memilih kawan..

afzalsukasuki said...

selalunya bro..aku ada msalah mcmni ngn kengkawan pompuan je.kawan laki aku ok tarahal

Cik Puan Muda Umi said...

pernah jadi mcm ni dulu..smpai sekarang taktau sebab apa dia jauhkan diri..aiseh..:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...