Wednesday 23 June 2010

Pukau la pula

Baru semalam akak aku menceritakan mengenai kawan die yang baru sahaje dipukau sewaktu membeli belah di tesco, tanpa disedari wang sebanyak RM3000 hilang dalam simpanan. Mungkin mase kene pukau tu die disuruh keluarkan semua duit yang disimpan kat dalam bank melalui ATM machine.

Huh memang kesian tengok kawan akak aku tu...dah la bulan 2 tahun depan nak melangsungkan perkahwinan. Ditambah pula dengan wang simpanan yang lesap..Tak tau la cam ne nak wat report polis sedangkan die pun tak sedar kene pukau. Aku pun tak tau cam ne tetibe boleh kene pukau.

Lagi penah terjadi kat kawan mak aku pula kawan die kene pukau sampai bagi kat orang semua barang kemas bernilai RM5000 kat rumah. Terkejut aku dengar, tak sangka pulak kat rumah sendiri pun boleh kene pukau...macam mane la perasaan orang yang kene pukau tu, mesti sedih kan. Sabar dan tawakkal je la kat Allah S.W.T. Aku doakan kita semua dijauhkan dari ilmu pukau ni. Kat sini nak share sikit ape yang boleh dilakukan untuk mengelakkan dari kene pukau atau sebagai pedinding:

1. Baca doa berikut: “Dengan nama Allah, tidak akan berlaku kemudaratan di samping nama-Nya itu, sesuatu yang turun dari langit atau dari bumi, dan Dialah Allah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.”

2. Ayatul Kursi

3. Al-Muawwizat (Surah al-Ikhlas, al-Falaq & an-Naas)

4. Berniat lakukan amalan di atas agar Allah hindarkan dari apa jua bahaya. Inilah amalan yang diterima oleh syarak. Boleh la amalakan cara ni, insyAllah kita dijauhkan dari ilmu pukau

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...