Wednesday, 16 May 2012

Hargailah....

Lama aku tak jejak kat blog burung ni...
al maklumlah, dah final year kan sibuk memanjang je...
Jadi insyAllah lepas ni aku boleh fokus lebih kat blog burung ni...
banyak benda yang nak di kongsikan,
 namun kesempatan masa menjadi masalah besar sekarang

Berbalik pada apa yang nak aku kongsikan, hargailah....na hargai apa???
Banyak benda boleh dihargai...hari ni nak sentuh sikit pasal persahabatan
Ada tak kita hargai kawan-kawan di sekeliling kita sekarang ni...

Adakah kita memaninkan peranan penting 
bila kawan kita hendak bercakap dengan kita,
tetapi kita tidak mengindahkannya dan 
sibuk membelek-belik handphone...
mana kita punya etika bila berkomunnikasi 
degan seseorang. 

Hargai tu bukan bermaksud bila kita dah terhutang budi banyak sangat, cukup la sekadar belanja McD. Maka selesailah penghargaaan kita..
Bagi aku tu bukan penghargaan yang setimpal...aku rase berbaloi jika kita lemparkan senyuman yang ikhlas dan
ucapkan lah ''terima kasih sahabatku, semoga Allah membalas segala pengorbanan mu terhadapku''

Aku rase cukup untuk menjadikan persahabatan kita
berkekalan dengan sahabat tanpa ada sebarang
syak wasangka, bermasam muka malah pergaduhan




4 comments:

Botak said...

ucap terima kasih pon tak memadai jugak., mesti nak kena belanja., biasanya gitulah., ada pengorbanan kat situ., terima kasih sesiapa pon boleh ucap., hahaha..

Edy Fee said...

all the best final sem ni.hehehe
hurmmm mmg sakit hati klau berckpa ngan org yang takde eye contact

Anonymous said...

suka dengan ayat 'sebok belek2 henset'....
bila jadi gitu,rasa diri ni mcm xdihargai n xdiperlukan..

Azham Vosovic said...

oh, selamat kembali hehehe!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...